socialmediaqueen 2010.10.19. 11:20

Közösségi vásárlás- szösszenet

Közösségi vásárlás, közösség építés. Az elmúlt hónapokban ezzel volt tele a net, hála Andrew Mason-nak a Groupon megalkotójának. A klón oldalak sorra jelentek meg itthon is: bónuszbrigád, napitipp, veddvelem, kupontár, dreamdeal, tsoonami, citybrands, kuponnet, napiakciók, startlapkupon, qpon.

Mind a 11 oldal mostanság indult, úgyhogy túlságosan sok tanulságról nem lehet beszélni.

 

Számomra azonban megdöbbentő, hogy mindegyik oldalra a véletlen folytán bukkantam. Egyik oldal sem talált meg engem. :(  Egyik oldaltól sem kaptam kreatív, figyelemfelkeltő hírlevelet...semmit és a környezetem sem,akik szintén hasonló kvalitású férfiak és nők. Pedig mi vagyunk a megcélzott korosztály. Fiatal, vásárolni imádó, egisztenciával rendelkező....

 

Szintén megdöbbentő, hogy a veddvelem-en kívül mindegyik oldal pontosan ugyanúgy épül fel (megjegyzem a Groupon mintájára), mindösszesen színbeli különbséget véltem felfedezni.

 

A startlap például óriási plakátokon (combinon, metrómegállókban) hirdeti önmagát. Az oldal azonban nem kelt túlságosan sok bizalmat és mintha aktivítás se sok lenne rajta. Minthogy ez  közösségről szól, szerintem mindenképpen a közösséget kellene használni a promotáláshoz is. FaceBook, Twitter, Iwiw kitünő platformok erre a célra.

 

A Bónusz Brigád azonban már a háta mögött tudhat egy meglehetősen sikeres akciót. A Pálinkafesztiválra 876 kupont adtak el. A összmegtakarítás majdnem felét ezzel érték el. Egyenlőre azonban úgy tünik leginkább a vendéglátó egységekre mennek rá. (vagy csak ott  sikerült eredményeket elérni.)

Eszembe jutott egy egészen hasonló dolog a Belvárosi Kultúrális Intézet kiadott egy 37 étteremből álló kuponfüzetet, 15 kuponnal. Csak nehogy a Bónusz leragadjon az éttermeknél!

 

A Tsoonami már nemzetközinek nevezhető, minthogy a cég Görög földről köszöntött be hozzánk. Szintén ilyen a Kupon világ, akik német háttérrel érkeztek.

 

A Veddvelem az egyetlen oldal e percben, ami némileg más stratégiával működik. Saját magad toborozz vásárlókat a saját magad által letárgyalt termékre.

 

 

Hogy mi az a közösségi vásárlás? Hatalmas, egyszeri kedvezmény biztosítása egy csoport számára, abban az esetben HA eléri a csoport a kritikus tömeget. Ha nincs minimum létszám, nincs kedvezmény sem.

 

Jó kérdés persze az, hogy vajon azon szolgáltatásokkal, termékekkel amelyek nem érik el a kritikus tömeget, mi lehet a baj? Talán nem a megfelelő csoportot érte el a hírdetés? Talán a termék vagy szolgáltatással van a baj?

Ez majd idővel kiderül. Természetesen megvan a véleményem nekem is ezekről a kérdésekről... amit nagyon szívesen megosztanék minden közösségi vásárlói oldal tulajdonosával, csakhogy lássam ugyanaz e a realitásunk a dolgokról. :)

 

 

Érdekes lesz látni melyik oldal durran ki a leghamarabb és melyik marad talpon. Melyik oldal lesz képes igazi közösséget létrehozni, akik valóban rendszeres, törzsvásárlói lesznek az akcióban résztvett kereskedők szolgáltatásának.

 

Ebben a pillanatban úgy tünik a dreamdeals  a leggyengébb láncszem. Az oldal kb. egy hete az alábbi képet mutatja:

 

Az én fejemben ott motoszkál a kérdés még mindig, hogyan fognak tartós, megbízható csoportot építeni ezen vállalkozások, hogyan akarnak majd kitünni a többi közül.

 

Én úgy gondolom az alapötlet a Groupon-tól egyszerűen fenomenális! Azonban a siker titka az hogyan tudod testreszabni a mi kultúránkra. Az ötlet házhoz viszi a nagy üzleti lehetőséget, az hogy ez hogyan lesz kihasználva már a cégek saját felelőssége.

Éppen, mint a Groupon alapötlete, új ügyfeleket visz házhoz, légy ügyes, légy felkészült és fogd meg a hozzád betérő vendégeket.

 

Én óriási nagy lehetőséget látok az ötletben hosszútávon- azt hiszem- valami nagyon jó dolgot lehet létrehozni!!! Kíváncsian várom, melyik oldal hozza ki magából a legjobbat!

 

 

Sok szerencsét!

 

 

 

 

Címkék:vásárlás közösségi startlap napitipp mason andrew dreamdeal veddvelem bonuszbrigad groupon tsoonami kupontar kuponvilag napiakciok citybrands kuponnet qpon 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://socialmedia-supperclub.blog.hu/api/trackback/id/tr702383116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.10.19. 13:50:57

Biztosan az én szegénységi bizonyítványom, de eddig még nem hallottam ilyenekről. Az ötlet mindenesetre jó, de azt látom a közönség egyelőre még elég szűk, mintha csak valami VIP lista tudna róla.
A kommunikációjuk minden bizonnyal nem elég átfogó, de valószínű ez még teret nyer magának.

socialmediaqueen 2010.10.19. 13:57:25

@druszilla: Örülök, hogy válaszoltál! Éppen ezt érzem én is az egyik legnagyobb problémának, hogy az információ megakad és nem jut el azokhoz ez emberekhez, akiknek ezen szolgáltatás valóban szólna. Illetve nem látom még azt hogyan fogják meg a subscriber-jeiket....Vannak teóriáim arról mit is lehetne csinálni, úgyhogy felhívnám ezen oldalak tulajdonosait szívesen találkozom velük egy kötetlen beszélgetésre! Elvileg a megoldás bárhonnan jöhet, különösen ha a social médiára gondolunk... ;)

socialmediaqueen 2010.10.19. 14:31:08

Most kaptam a hírt miszerint létezik még egy ilyen oldal a bp WOW. Tegnap elött indultak.. Nő a biznisz, mint a gomba...

kender 2010.11.12. 14:28:30

Hmm, és ez még nem minden. Úgy nézem, hogy a napokban indulhatott ez az oldal is: www.mindenkupon.com
Ha jól értem, nekik nincsenek saját kuponjaik, csak a többi oldal ajánlatát gyűjtik össze egy hírlevélbe. A többit se nagyon értem, de hogy ezek hogyan akarnak majd pénzt keresni, azt végképp nem tudom. De legalább arra jó, hogy nem kell 6 helyre feliratkozni :)

socialmediaqueen 2010.11.12. 14:39:22

@kender: Hmmmmm.. Érdekes. te ismered őket talán? ÉN még nem hallottam semmit róluk. Nem értem hol van a business nekik ebben???

Dancsi86 2010.11.22. 18:16:14

Nagyon bejön ez a közösségi vásárlósdi, csak sokat kell figyelgetni, viszont találtam egy oldalt, ami az összeset összefoglalja egy helyen: www.qponverzum.hu/, árakkal és hátralevő időkkel együtt. Így elég ezt megnézni mindig, nem kell hírlevelet olvasnom, vagy egyesével végignézni mindet.

socialmediaqueen 2010.11.22. 18:21:33

@kender és @dancsi86 most komolyan itt akarjátok promotálni a kupon összefoglaló oldalatokat? Nem tisztességes elvenni a kuponosok tagjait..Kíváncsi vagyok mit akartok kezdeni az adatbázissal..csak nehogy tele spameljétek a gyanútlan felhasználókat...
süti beállítások módosítása