socialmediaqueen 2010.10.31. 22:36

Mennyire vagy hatással? A Klout megmondja

Te hallottál már a Klout-ról? Azt kell, hogy mondjam teljesen lenyűgözött, amit olvastam róla és már meg is tettem a legszükségesebb lépéseket atekintetben, hogy befolyásomat mérni tudjam... Hoppá, lejárt a mosógép..Teregetés, aztán folytatom, izgi lesz az már biztos!

 

Tehát a Klout. Tulajdonképpen az online hatásodat képes mérni a program és 1-1ooig osztályoz 35 Facebook és Twitter változót használva, hogy megnézze (ezeket a mérési szempontokat csak angolul bírom rendelkezésetekre bocsájtani, mert nem találom a megfelelő fordítást hozzá a fejemben. Ha valaki megfejti szép magyarra ezen kifejezéseket, kérem kommentbe írja ki nekem)
a True Reach, Amplification Probability és Network pontjaidat.

 

Az üzletednek hatással kell lenni a tömegre. Igen, ez gondolom nem újdonság! Az is lehet, hogy vásárlóid már beszélnek a termékedről illetve olyan témákról, ami téged bemutat. Nos megtalálni és lekötni ezen emberek figyelmát az nagy kih1vás mindenki számára.

Klout segít megtalálni azokat, akik hatást tudnak elérni termékeddel kapcsolatban a hashtag-ot alapul véve.

 

És itt jön az egész lényege. Hogy miért olyan fontos ez? Mert az emberek jobban biznak az egymás által ajánlott termékben és szolgáltatásban, mint a reklámokban! BINGO!

 

A Klout éppen ebben ad megoldást!

 

Ha sikeres akarsz lenni, tudnod kell kik érik el a legpozitívabb hatást a termékeddel kapcsolatban, tudnod kell velük kommunikálni.  Szintén fontos, hogy tisztában legyél azzal ki és mit mond a brand-edről, honnan (földrajzilag) érkeznek ezen megnyilvánulások. A legnehezebb, de szerintem legérdekesebb az, hogyan tudsz pozitív kommunikációval a legnagyobb hatást kiváltani.

 


Azon emberek akik elkötelezték maguk feléd -ezt azon követőidből szűri a program, akik aktívan figyelnek Rád és reagálnak az üzeneteidre- adják meg a True Reach értéked. Azt hiszem valódi elérésként lehetne fordítani.....
Az Ampifikációs pontszámod, az amely a retweetjeidből, neked szoló üzenetekből szúrik, vagyis mennyire vagy képes üzeneteiddel reakciót kiváltani a téged követőkből. Ez is 1-1ooig van értékelve.

A Network pontjaid pedig azt mutatják, mennyire befolyásos a feléd elkötelezett csapat és hogy ők, hogy állnak az 1-1ooig terjedő listán. A Klout pontszám  tehát szoros összefüggésben áll a klikkjeiddel, kommentjeiddel és retweetjeiddel.

A kliséket kikerülve azt hiszem simán állíthatom, hogy a rendszer INTELLIGENS.  A True Reach számításánál, nem veszi figyelembe az inaktív és spam felhasználókat, ohgy a lehető legvalódibb értéket kapd.

 

A következő szempontokat veszi figyelembe a True Reach:

A Tweetjeid vannak annyira érdekesek, hogy közönséget hozzon?
Milyen messzire jut el a mondanivalód a Twitteren?
Hozzáadnak téged listákhoz, követik azokat a listákat?
Milyen gyakran csatlakoznak hozzád és mikor válnak le rólad?

 

 

 

 

Amlification Probability leginkább azt keresi, hogy a tweetjeid milyen gyakran kapnak figyelmet, kitől jön ez a figyelem és mi a tweeted sorsa. A legfontosabb az a képesség, hogy olyan tartalmat hozz létre, amelyik arra kényszerít másokat, hogy válaszoljanak  tartalmad gyorsan elterjedjen a hálózaton.

Az AP a következő dolgokat veszi számításba:

Milyen széles a neked küldött üzenetek feladói köre?
Részt veszel beszélgetésekben?
Milyen gyakran retweetelnek?
Mindig ugyanazok vagy különböző emberek osztják meg tweetjeidet?
Mennyire optimálisak a tweetjeid a követőid számára?
A Tweetjeid képesek új követőket generálni?

Network pontjaid az üzeneteidből, követéseidből, kommentjeidből és like-jaidból áll össze. Minden alkalom amikor valaki ezeket a lépéseket teszi meg, ahhoz segít hozzá, hogy bebizonyosodjon valóban értékes megnyilvánulásaid vannak. Követőket szerezni egyáltalán nem könnyü dolog, azok akik erre képesek zseniális tartalommal tudják ezt elérni.
Megemlíteném itt LyndiT, aki végtelenül barátságos, kedves amerikai Nő, elképesztően jó megnyilvánulással. Azt hiszem a pontjai valahol a Plutó és Jupiter között lehet.
 
Ennél a pontszámításnál a következő szempontok számítanak:
Mennyire befolyásos, aki neked az üzenetet küldte?
Mennyire befolyásos, aki retweetelt?
Mennyire befolyásos, aki téged követ?
Mennyire befolyásos, aki téged listába tesz?
Mennyire befolyásos, aki olyan listát követ, amelyben te is szerepelsz.
 

 

Címkék:social media twitter reach true network influence klout hatasfokmero amplification probability Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialmedia-supperclub.blog.hu/api/trackback/id/tr602412633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása