Te hallottál már a Klout-ról? Azt kell, hogy mondjam teljesen lenyűgözött, amit olvastam róla és már meg is tettem a legszükségesebb lépéseket atekintetben, hogy befolyásomat mérni tudjam... Hoppá, lejárt a mosógép..Teregetés, aztán folytatom, izgi lesz az már biztos!
Tehát a Klout. Tulajdonképpen az online hatásodat képes mérni a program és 1-1ooig osztályoz 35 Facebook és Twitter változót használva, hogy megnézze (ezeket a mérési szempontokat csak angolul bírom rendelkezésetekre bocsájtani, mert nem találom a megfelelő fordítást hozzá a fejemben. Ha valaki megfejti szép magyarra ezen kifejezéseket, kérem kommentbe írja ki nekem)
a True Reach, Amplification Probability és Network pontjaidat.
Az üzletednek hatással kell lenni a tömegre. Igen, ez gondolom nem újdonság! Az is lehet, hogy vásárlóid már beszélnek a termékedről illetve olyan témákról, ami téged bemutat. Nos megtalálni és lekötni ezen emberek figyelmát az nagy kih1vás mindenki számára.
Klout segít megtalálni azokat, akik hatást tudnak elérni termékeddel kapcsolatban a hashtag-ot alapul véve.
És itt jön az egész lényege. Hogy miért olyan fontos ez? Mert az emberek jobban biznak az egymás által ajánlott termékben és szolgáltatásban, mint a reklámokban! BINGO!
A Klout éppen ebben ad megoldást!
Ha sikeres akarsz lenni, tudnod kell kik érik el a legpozitívabb hatást a termékeddel kapcsolatban, tudnod kell velük kommunikálni. Szintén fontos, hogy tisztában legyél azzal ki és mit mond a brand-edről, honnan (földrajzilag) érkeznek ezen megnyilvánulások. A legnehezebb, de szerintem legérdekesebb az, hogyan tudsz pozitív kommunikációval a legnagyobb hatást kiváltani.
Azon emberek akik elkötelezték maguk feléd -ezt azon követőidből szűri a program, akik aktívan figyelnek Rád és reagálnak az üzeneteidre- adják meg a True Reach értéked. Azt hiszem valódi elérésként lehetne fordítani.....
Az Ampifikációs pontszámod, az amely a retweetjeidből, neked szoló üzenetekből szúrik, vagyis mennyire vagy képes üzeneteiddel reakciót kiváltani a téged követőkből. Ez is 1-1ooig van értékelve.
A Network pontjaid pedig azt mutatják, mennyire befolyásos a feléd elkötelezett csapat és hogy ők, hogy állnak az 1-1ooig terjedő listán. A Klout pontszám tehát szoros összefüggésben áll a klikkjeiddel, kommentjeiddel és retweetjeiddel.
A kliséket kikerülve azt hiszem simán állíthatom, hogy a rendszer INTELLIGENS. A True Reach számításánál, nem veszi figyelembe az inaktív és spam felhasználókat, ohgy a lehető legvalódibb értéket kapd.
A következő szempontokat veszi figyelembe a True Reach:
A Tweetjeid vannak annyira érdekesek, hogy közönséget hozzon?
Milyen messzire jut el a mondanivalód a Twitteren?
Hozzáadnak téged listákhoz, követik azokat a listákat?
Milyen gyakran csatlakoznak hozzád és mikor válnak le rólad?
Amlification Probability leginkább azt keresi, hogy a tweetjeid milyen gyakran kapnak figyelmet, kitől jön ez a figyelem és mi a tweeted sorsa. A legfontosabb az a képesség, hogy olyan tartalmat hozz létre, amelyik arra kényszerít másokat, hogy válaszoljanak tartalmad gyorsan elterjedjen a hálózaton.
Az AP a következő dolgokat veszi számításba:
Milyen széles a neked küldött üzenetek feladói köre?
Részt veszel beszélgetésekben?
Milyen gyakran retweetelnek?
Mindig ugyanazok vagy különböző emberek osztják meg tweetjeidet?
Mennyire optimálisak a tweetjeid a követőid számára?
A Tweetjeid képesek új követőket generálni?