Cikkek tömkelegét olvasni keresőoptimalizálásról. Én magam is rengeteget olvastam már róla pro és kontra.
Találtam viszont egy feletébb érdekes hangvételű cikket, amit úgy gondolom mindenképpen olvasnotok kell, úgyhogy 2 hetes kimaradás után újra belevetem magam a munkába!
Tehát keresöoptimalizálás. Van értelme? Mi az igazán fontos része?
Az említett cikk szerint például kevesebb kódit és több tartalmat kell elhelyezni, hogy amikor egy web crawler meglátogatja az oldalat ne kelljen kódot tucatján ‘átverekednie’ magát némi értékes tartalom miatt. 2 okot is hozz a cikk amiért ez rossz:
A crawlernek olyan érzetet fog adni, hogy valamit rejtegetsz, mintha spam lennél. A spam-ek ugyanis kódokat használnak, hogy elrejtsék a szöveget. Ha a crawler nem ért valamit egyszerűen figyelmen kívűl hagyja, így akár a Te site-od is ‘spamként’ végezheti.
A crawler azt ‘gondolhatja’ a weblapodon nincs elég fontos, értékes tartalom ezért a keresési eredményekben meglehetősen hátul végezhet a honlapod! S.U.C.K.S.
Ahhoz, hogy job eredmény szülessen a web tartalmadnak min. 75%ban támogatnia kell azt a tevékenységi körödet. Ez segít a crawler-nek több információt adni az oldalat jelentőségéről, így jobb helyen fogja kihozni az oldalad. Segíteni fogja a keresőmotort, hogy relevánsnak ítéljen meg.
A legnagyobb keresők, mint a Google, Yahoo, MSN mind ugyanazt mondják, a crawler-eknek nehéz a frame-es és flash-es oldalakat olvasni, Amit nem mondanak, hogy ne használj frame-t és flash-t az oldaladon. Javítok, használj, de ellentétben a legtöbb SEO azt mondja frame és flash rossz dolog. Ez nem így van. Rengeteg website végez előkelő helyen flash tartalmakkal. Hogy lehet ez? Alternatív website.
Ha az oldalad tartalmaz flash és frame-t legyen egy egyszerűbb verziója is. Így a keresők is könnyebben megtalálnak. A cikk írója és én is azon a véleményen vagyok, hogy ha flash-es oldalt szeretnél, használj viszont a saját érdekedben legyen egy egyszerűsített verzió is, hogy a keresőmotorok könnyedén rádtaláljanak.
Keresőszavak tekintetében a dolog a következő veszélyeket rejti, a cikk szerint! Sokan kizárólag arra törekednek, hogy ‘kiszolgálják a crawlereket, a felhasználókkal szemben. HIBA!
Szerintem is akkor csinálod jól ha olyan szavakat adsz meg, amit nagy valószínűséggel az ügyfélköröd beír, ha egy olyan szolgáltatást kere, mint a tied. A cikk arra is rávilágít, hogy ha kizárólag a crawler-ek kiszolgálására törekedsz, nagy valószínüséggel ugyanazokat a keresöszavakat adod majd meg, mint azok akik ugyanilyen hibásan gondolkoznak. Vagyis adtál a sz@rnak egy pofont!!! Folyt. köv.