A minap feliratkoztam az OMA honlapján egy online tanfolyamra. Vagyis inkább, nem is tudom minek nevezzem. A srácok minden héten küldenek egy levelet, amiben aktuális témákról van szó. Nekem tetszik! :)
Úgyhogy nem is idézgetnék, olvassátok el az egész cikket és ha tetszik jelentkezzetek náluk ti is! ;) Remélem a srácok nem haragszanak meg!
A KutatóCentrum 2009. októberi felmérése alapján a magyar felhasználók többsége keresésre használja az internetet. Nézd meg, az alábbi táblázatot a részletes eredményekért!
(Kattints rá, és nagyban is megnézheted!)
2007-ben a fenti táblázat első helyén még a levelezés, e-mailezés állt, de az általános nemzetközi tendencia a magyar adatokban is megjelent, és a KERESÉS átvette a vezető szerepet a hazai internetes tevékenységek között.
Jó hír, hogy ez maximálisan igazolja azt, amit épp csinálsz, azaz hogy most épp egy keresőoptimalizálással foglalkozó e-mailt olvasol.
Ha keresnek, hol keresnek a magyarok?
Ma világszinten és magyarországi viszonylatban is a leggyakrabban használt keresőprogram a Google.
A Gemius Ranking felmérése szerint a keresések közel 97%-át a Google keresőrendszerén keresztül végzik a magyar internetezők. A maradék pár százalékon osztozik a Yahoo.com, a Microsoft keresője a Bing (a régi Live Search) és a többi ezernyi kisebb keresőprogram. A legtöbb keresőprogram egyébként már a Google technológiáját és adatbázisát használja, Magyarországon például az ok.hu az Origo.hu keresője is a Google motorját használja.
Azért sikerülhetett az 1998-ban debütált Google-nek töretlenül fejlődni és a keresők közül kiemelkedni, mert keresési technológiáját és algoritmusát folyamatosan tökéletesíti, ezáltal törekszik a találati listákban releváns találatokat adni és az értékes tartalommal bíró honlapokat előtérbe helyezni. Szinte képes kitalálni a felhasználók gondolatát!
Persze hibás gondolkodás azt hinni, hogy
a keresés = Google.
Még ha a kiharcolt kvázi monopolhelyzet miatt automatikusan azt is gondoljuk, hogy a keresés a Google-lel egyenértékű, nem árt ha tudjuk, hogy ez nem teljesen van így, sem hazánkban, sem külföldön. Mérések szerint például a Youtube-os keresések mindent meghaladó lendülettel megnövekedtek, így gyakorlatilag nem tévedünk, ha kijelentjük, hogy a Youtube a világ második legnagyobb keresője.
Aztán 2009-ben hangos volt a szaksajtó arról, hogy a Google bekebelezi a népszerű mikroblog-szolgáltatást a Twittert, és csak is azért mert nagyon jól működik a Twitter keresője...
Ezek mellett itthon is van számos olyan webes szolgáltatás, ahol a keresés kulcsfontosságú funkció. Például az árukereső alkalmazások, blogkeresők, aukciós oldalak, de akár hazai videó megosztók is jelentős forgalmat bonyolítanak.
A kérdés jogosan merül fel Benned, ha azon gondolkodsz, hogy:
Most akkor minden keresőre, hogyan fogod optimalizálni az oldalad!?
A válasz egyszerű: nem kell minden keresőre optimalizálni, hiszen mint korábban láthattad a magyar piacon a Google-nek szinte monopol helyzete van. Egy kis túlzással az is kimondható, hogy Magyarországon nincs keresőpiac, hiszen az leginkább egyszereplős. Nem mindenhol van ez egyébként így, Oroszországban például nem a Google a leginkább használt kereső, hanem egy saját (orosz) fejlesztésű kereső a Yandex.
Mindezek ellenére elmondható, hogy nem kell a weboldalad, minden kereső alkalmazásra külön-külön optimalizálni, hiszen a jól bevált rangsorolási elveket más kisebb keresők is átveszik és hasonló szempontok alapján értékelik a weboldalakat. Szóval koncentrálj a Google-re!
Következő alkalommal, átvesszük, mi alapján rangsorol a Google!
További kellemes napot!
Üdvözlettel,
Fehér Márton
Gombos Zsolt