Gazdasági válság, új kihívások, internet, web 2.o. Itt az idő, hogy változtassunk stratégiáinkon.
Hogyan emelhetjük az érdeklődést, hogyan tudjuk túlélni a gazdasági válságot?
A közösségi oldalak a megoldás!
Ja, tényleg? IGEN, olvastam egy cikket ahol nagyon jól leírták mire van szükségünk ahhoz, hogy lojális ügyfeleket szerezzünk. Megprobálom összefoglalni:
Vegyük például az e-mail marketinget. Jó megoldás lehet. Kell hozzá egy adatbázis releváns adatokkal. Itt jön a képbe a social media marketing. A kettőt jól kombinálva csodálatos eredményeket érhetünk el. Szenvedélyes, elszánt vevőink lesznek. Értékes, tartalmas internetes kommunikációnk.
Lehetségesnek tartom, hogy most kuncogsz azon amit írok, de ezen 2 eszköz tökéletes párja egymásnak. Elmondom máris miért. Az elsődleges cél ugyebár az email kampányoknak, hogy mély üzleti kapcsolatot építs ki a direkt kontaktokkal. A social média pedig ezen már elmélyült üzleti kapcsolatoknak ad lehetőséget, hogy saját maguk módján 'terjesszék az igét'. Így kialakítva bizalmat és új érdeklödőket az interneten.
Kapcsolodj a világhálón. Fogadjunk szeretnél minél több betekintést, hogy hogyan fog fejlődni az e-mail szerepe a jövőben a digitális marketingben?
A legelszántabb vásárlóid azokat akik olvassák hírleveledet, csatlakoznak brand-edhez social networking oldalakon keresztül. Ők a hírnökeid és nem utolsó sorban valószínűleg a leértékesebb vásárlóid is. Ponotsan ők azok akikre érdemes fókuszálnod, mert ezek a rajogók tudnak életet, izgalmat vinni az internetes social networking megjelenésbe.
Az ő lelkesedésük miatt fognak ismerőseik és azok ismerősei csatlakozni a TE csoportodhoz!
A New England-i Boloco burrito étteremlánc példája egyébként kítünő példa arra, hogyan lehet a hírlevezést és a social networking-et összekapcsolni. Az étteremben kezdődik minden egy gigantikusan jó burrito elfogyasztásával és kedves kiszolgálással. Ezután a Boloco hírlevelet küld vásárlóinak, amelyben kikérik véleményüket és rengetek információt kapnak. (blog- okon keresztül is). Ezzel egyidőben nyilván sok vásárló osztja meg élményeit közösségi oldalakon az éttermi élményeiről. Ezen kölcsönhatások alakítják ki végül a Boloco sikerét, mert a postot, hírlevelet olvasók továbbküldik élményeiket ismeröseiknek és azok biztosan betérnek valamelyik Boloco étterembe, ahol aztán minden kezdődik előröl. Az új vendégek a pozitív élmény hatására szintén feliratkoznak a hírlevélre, kiírják saját élményeiket és ez így megy körkörösen. Nagyon hatásos azt gondolom ezen célokra a Foursquare. Nálunk annyire nem elterjedt még..
Az összekapcsolódás oldalak között szintén egy fontos momentum, erről már sokszor beszéltünk. Ebben az esetben ez azért jó mert, a régebbi hírleveleket egy blogon tárolva, azt könnyen meg lehet osztani például a Twitteren. Más részről, ha a hírlevél tartalmaz linkeket videókat brand-eddel, blogoddal kapcsolatban nagyobb a valószínűsége, hogy csatlakoznak hozzád több forúmon is.
Azt hiszem ahhoz viszont, hogy mindez igazán jól működjön nem szabad elfelejteni az alapokat. Adj értéket és egyedi élményt vásárlóidnak az internetet keresztül és így az email marketing-ed social media marketing-gel együtt egy szuper csapatot fog alkotni.