Mi a jó fene lehet ez a Social e-mail marketing? Utánanéztem.
Gyakorlatilag a social media és e-mail marketingnek a keveredéséből született. Kifejezetten arra fókuszál, hogy az e-mail tartalom megosztató legyen a neten, figyelemfelkeltő, amit a felhasználók szívesen megosztanak közösségi oldalakon.
Természetesen ahhoz, hogy a leveled tartalma megosztható legyen, szükséges ezeket a megosztó opciókat a levélhez csatolni. Ez nem azt jelenti, hogy a lehető összes social site gombja a leveled alján kell csücsöljön. Elég 2-3 nagyobb látogatottságú oldalt beállítanod. Érdemes odafigyelni erre, már csak az e-mailed kézbesíthetősége miatt is. A mai szűrők már elég jól tudják szűrni a kéretlen leveleket. Mielőtt azonban telepítenéd ezeket a megosztó gombokat, érdemes 1-2 dolgot alaposan fontolóra venni.
Gondold végig milyen közönséget szeretnél megcélozni? Ők melyik oldalalakat használják leginkább? Ezekre az oldalakra koncentrálj.
Jó terv még az is, ha nem csak egyszerűen kihelyezed a gombokat a leveled aljára, hanem pár mondatban el is magyarázod mire valók azok a gombok.
Olvastam egy nagyon izgalmas amerikai cég hírlevelét, a cégre már sajnos nem emlékszem. (hát igen, a memoriám sosem volt túl jó, és az is jellemző rám, inkább csak az érdekes részletek maradnak meg, mint a teljes egész... ) Na szóval, a végén mintegy a levél lezárása volt egy kicsi magyarázat, miért kell megosztani az adott cikket. Mert ha megosztod segítesz barátaidon és azok barátjain és a levél küldőjének éhező családján és a kutyájukon, macskájukon és nem utolsó sorban magadon is, mert részese lehetsz a világ pozitív forgásának. Angol fordításban egészen szenzációsan hangzott, én az irodában ülve olvastam el és sírtam, zokogtam a röhögéstől... Természetesen megosztottam kollegáimmal, akik szintén megosztották... Értitek már?;)
Ha a célközönséget a fiatalabb korosztályból való, könnyebb dolgod van, fiatalok nyitottak könnyebben befogadjék az újdonságokat. Mi történik azonban akkor, ha a célközönség a 45-65 közötti top vezetők?
Az egyik legfontosabb és szerintem legnehezebb része az a dolognak, hogy megtaláld azon pontokat, ami MIATT érdemes megosztani leveled tartalmát. Érdemes utánanézni mi áll mostanság az érdeklődés középpontjában, ez hogyan kapcsolódik a Te üzletedhez és az e-mailhez, amit éppen kiküldeni készülsz.
Egy jó videó, fotó elég jó indok lehet a megosztásra és persze nem utolsó szempont a tartalom.
Érdemes azt is végiggondolni, hová érdemes a megosztás gombokat kihelyezni. A levél elejére, netán végére. Tesztelj, tesztelj, tesztelj!
A social media használata az egyik legkönnyebb módja annak, hogy hírleveleink megosztásra kerüljenek és mint annak idején nagyanyáink korában szájról szájra terjedjen.