socialmediaqueen 2010.08.25. 09:23

Leginkább elkövetett hibák...(saját tapasztalat alapján, is)

Ha az ember fia arra szánja drága idejét, hogy elkezd kapcsolatokat kiépíteni közösségi site-okon, jól teszi ha előre kialakít egy MŰKÖDŐ stratégiát. különben minden elvész és nagy károk maradnak...

Légy jelen, de ne légy túú máccs: legyen célja a létezésednek, alakits ki kapcsolatokat, ne kövess mindenféle embert és csoportot csakhogy növelhesd a tagjaid számát. Ez épp olyan mint amikor építkezel. Lehet egy házat egy nap alatt felépíteni, de nagy valószínüséggel hetek, hónapok múlva összeomlik és nem marad utána csak romhalmaz. Lépésről lépésre építsd fel a saját hálózatod, kommunikálj azon csoportokkal, akiktől tanulhatsz is.

Ne akarj minden játékkal egyszerre játszani: Mielőtt minden social networking oldalra felregisztrálnál, gondold végig mire van pontosan szükéged: FÓKUSZÁLJ! Én személyszerint maximum 3 oldalt ajánlok.  Szerintem a facebook.com , twitter.com és a linkedin.com oldalak a leghatékonyabbak. FIGYELEM! A Linkedin kifejezetten szakmai alapokon müködik, ha kötetlenebb kapcsolatépítésre vágysz, eszedbe se jusson ott keresgélni. Jó oldalnak tartom még a xing.com (bár ez erősen német beállítottságú) és az internations.org oldalt (külhonban élő és dolgozó embereket fog össze).

CSAK hosszútávon gondolkodj: Social média egyszerünek tünik, de higyjétek el nem az. nem vetne jó fényt a cégre (és Rád sem) ha idő elött kifogyna a benzin "belöled". Másrészt képzeld csak el a versenytársaid ugyanazon dolgoznak valószínűleg, mint TE. Biztosan kiszurják, ha elvérzel!! Légy résen!

Ne vonj bele mindenkit a cégnél ahol dolgozol eszetlenül: Gondold végig, TE mint cégvezető milyen információkat látnál szívesen az embereid által? Azon cégek akik ideje korán felismerték a Social Media által kínált lehetőségeket szabályzatot hoztak létre, hogyan ETIKUS viselkedni ilyen oldalakon. Egy- egy ideges alkalmazott forum post-ja többet árthat, mint használ.. Ezt pedig TE sem szeretnéd!!!

Ne légy lusta kezelni a céged profilját!: Nyilván praktikus és mindenek előtt kényelmes az új asszisztensre sózni ezt a munkát, de vajon rendelkezik a megfelelő tudással, cégismeretekkel.. Tud beszélgetésekben érdemlegesen résztvenni? Nyilván logikus lépésnek tünik az egyik IT managert kinevezni erre a postra hiszen őt már 8000en követik és már 4 éve tagja ezen oldalaknak.. csak egy kérdésem van: Az ő hálozata a célközönség???

TÉVHIT! Ezen oldalak jól kezelése ingyenes! NEM AZ!!!: Igen, jól tudod a regisztráció ingyenes, az oldal karban (jókarban) tartása már nem az. Kedves Marketingesek, mennyi pénzt költötök egy évben reklámhirdetésre? 100-200.000Eurót még többet? Van egy jó hírem, ezen oldalak hirdetései nevetségesen olcsók. Itt utána nézhetsz: http://www.linkedin.com/advertising?src=en-all-el-li-hb_ft_ads&trk=hb_ft_ads és http://www.facebook.com/advertising/?campaign_id=402047449186&placement=pf&extra_1=0


Gondolkozz, mielőtt post-olsz: Ebben a "világban" minden leírt szót ezrek láthatnak  másodpercenként...Nehéz vissztáncolni ha hibázol, szinte lehetetlen!!! Úgyhogy mégegyszer: GONDOLKOZZ, MIELŐTT CSICSEREGSZ!!!!


A Statisztikák fontosak, ne hanyagold el: egy-egy post, komment statisztikája megmutathatja mire kíváncsiak a téged megkeresők!! És ha már téged követnek jó pozicíóban lehetsz, ne cseszd el! Figyeld a statisztikát, post-olj okosan!


Megtérülés nem egy éjszaka alatt valósul meg!: Social media-ban rengetek lehetőség van, kreatív ötlet, használd ki és ne légy türelmetlen. Mindazonáltal azt gondolom ezen marketing tool-nak nem feltétleül kell lojális vásárlót, sales-t "csinálnia". A social media-t megfontoltan, tudatosan kell használni igazi értékes kapcsolatok kialakítására, ne legyenek hihetetlen elárásaid- idő előtt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialmedia-supperclub.blog.hu/api/trackback/id/tr342245828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása